analýza.jpg
Štítky:
  • Marketing
Andrea Kramecová
Andrea Kramecová
24. 6. 2019

Předimplementační analýza

Ne nadarmo se říká: dvakrát měř a jednou řež. U webů a e-shopů je rozhodně lepší si pořádně naplánovat, jak a komu mají sloužit a jak toho docílit, než nad tím přemýšlet až během výroby. Předimplementační analýza je zkrátka důležitá. Ukážeme vám proč.

Co je to předimplementační analýza?

Předimplementační analýza je dokument, který je nutné vytvořit předtím, než se pustíme do vývoje webu, e-shopu nebo aplikace. Slouží k tomu, aby konečné zadání na vývoj maximálně respektovalo požadavky klienta i jeho zákazníků. Navíc zajistí, že klient i vývojáři budou mít stejnou představu o výsledném díle.

Co obsahuje? 

V předimplementační analýze se řeší například:

  • váš obchodní model
  • vize značky, tonalita, konkurenční výhody
  • analýza klíčových slov
  • vaše cílová skupiny a persony
  • analyzuje se chování cílových skupin
  • funkční požadavky, obsah a struktura stránek
  • navrhuje se drátěný model projektu (wireframes)

Předimplementační analýza také umožňuje konkrétněji určit výslednou cenu díla, protože už se v rámci ní navrhuje i struktura webové prezentace a konkrétní funkcionality.

Co je jejím výstupem?

Předimplementační analýza pomáhá nám i klientům lépe pochopit projekt, jeho záměr a cíle. Jejím výstupem jsou shromážděné poznatky z jednotlivých analýz, návrh obsahu jednotlivých částí webu, informační architektury a navigace na webu včetně funkcí.

Přeskočení předimplementační analýzy se laikovi může jevit jako jednoduchá cesta jak ušetřit. Je to ale cesta špatným směrem. Místo očekávaného projektu, na který se těšíte s příslibem nových příjmů, totiž bez ní může vzniknout dílo, které vás po obchodní stránce nikam neposune. Zato vás bude stát spoustu času a peněz.

 

Na začátku projektu je důležitý i výběr typu vývoje. Zjistěte, jestli se pro váš projekt hodí například agilní vývoj.