Štítky:
od Andrea Kramecová
14. prosince 2018

Nekalé vánoční praktiky na Heurece

V posledních dnech jsou uživatelé internetu bombardováni ze všech stran různým množstvím reklam, bannerů, rádoby objektivními články a je velmi těžké se ve všem zorientovat. Je to pochopitelné, protože obchodníkům jde nyní o miliardy korun a každý se snaží si z toho něco ukrojit pro sebe.

Jedním z nástrojů, jak se částečně oprostit od reklamy je portál Heureka.cz, jakožto největší cenový srovnávač v ČR, který se snaží transparentně zobrazovat ceny napříč různými obchody.

Náš marketingový tým má před Vánoci také napilno a velké úsilí věnuje právě Heurece. Při klasickém bidování (jehož cílem je zlepšit viditelnost produktu a funguje na principu aukce) tak často specialista na zbožové srovnávače porovnává ceny konkurenčních produktů a zde si náš tým všiml nejasnosti v zobrazení cen.

Na Heurece jsme odhalili obchody, které cíleně zasílaly nižší ceny v XML feedech, než za které ve skutečnosti produkty prodávaly na e-shopu. Obchod si tím zajistil dostatečnou návštěvnost a zvýšil tak šanci na to, že zákazník u něho už rovnou nakoupí.

Jak to probíhalo?

Při prokliknutí na Heurece na zboží s deklarovanou cenou 11 410 Kč se náš tým, a kterýkoliv jiný uživatel, dostal na stránku, kde daná cena figurovala zhruba vteřinu a poté se přepnula na skutečnou cenu 15 200 Kč. Tímto javascriptovým trikem obchod oklamal kontrolu robota z Heureky, který se tak domníval, že cena souhlasí v e-shopu i v zasílaném XML feedu.

Toto chování bylo zjištěno také u dalších obchodů v podobném segmentu. Heureka byla informována, ale její reakční doba byla poměrně dlouhá. Zde si neodpustíme popíchnutí, že naše klienty kvůli drobnosti odstaví okamžitě. 😊

Tento trik byl speciálně vyvinut na oklamání Heureky a my doufáme, že si to Heureka nenechá líbit a bude tento podvod tvrdě trestat. V opačném případě by to mohlo pověst Heureky, jako objektivního cenového srovnávače, značně poškodit.

Fotodokumentace

Fotografie byly upraveny z důvodu zachování anonymity obchodních subjektů.

Sdílet:
Rozumím
###message